Hälytyksensiirtopalvelu siirtää nimensä mukaisesti kiinteistön hälytysjärjestelmien havainnot suoraan viranomaistahoille. Kun esimerkiksi kiinteistön paloilmoitinjärjestelmä havaitsee kehittyvän palon, hälytyksensiirtojärjestelmä välittää tiedon siitä suoraan hätäkeskukseen tai muille valvontapalveluiden tuottajille. Mahdollisimman nopea ja varmistettu tiedonkulku on ensisijaisen tärkeää henkilövahinkojen välttämiseksi, sekä aineellisten vahinkojen minimoimiseksi. Varmennettu Hälytyksensiirtojärjestelmä on pakollinen kiinteistöissä, joissa on käytössä automaattinen paloilmoitin.
Jatkossa hälytyksensiirtopalvelut voi hankkia meidän kauttamme kätevästi samalla kertaa muiden hälytys- ja ilmoitusjärjestelmien kanssa. Tämä nopeuttaa ja helpottaa palveluiden käyttöönottoa asiakkaidemme näkökulmasta, sillä tähän asti asiakkaan on täytynyt itse olla yhteydessä teleoperaattoreihin saadakseen yhteyden järjestettyä; nyt palvelun voi hankkia kokonaan CapConin kautta, jolloin asiakkaan ei tarvitse olla yhteydessä kuin yhteen toimijaan – meihin. Me hoidamme liittymäsopimukseen liittyvät asiakirjat, toimitamme ilmoituksensiirtolaitteet ja huolehdimme sopimuslaskutuksesta.
Alla oleva kaaviokuva selventää järjestelmän toimintaa ja palvelun osa-alueita.
Hälytyksensiirtopalveluun kuuluu fyysinen ilmoituksen siirtopääte, jossa on kahdennettu mobiilidatayhteys. Se asennetaan asiakasorganisaation tiloihin, jossa se on yhteydessä kiinteistön ilmoitus- ja hälytysjärjestelmiin, esimerkiksi palo- ja rikosilmoittimiin. Kun ilmoittimet havaitsevat uhan, tieto siirtyy ilmoituksen siirtopäätteestä langattomasti AddSecuren suljettuun turvaverkkoon, joka on toinen osa hälytyksensiirtopalvelua. Turvaverkosta hälytyksen tiedot välitetään viranomaistahoille, kuten hätäkeskuksiin ja vartiointiliikkeisiin.
Suojatussa AddSecure-turvaverkossa on mukana myös verkonvalvontapalvelu, joka tarkkailee, että ilmoituksen siirtopääte pysyy yhteydessä turvaverkkoon. Jos verkonvalvonta havaitsee, että siirtopäätteen yhteys turvaverkkoon katkeaa, lähetetään siitä ilmoitus turvajärjestelmien ylläpitäjälle, joka ryhtyy selvittämään katkoksen syytä. Turvallisuuden kannalta on tärkeää, että järjestelmän yhteys turvaverkkoon saadaan mahdollisen katkoksen tapahtuessa korjattua kiireellisesti. Tästä syystä järjestelmää valvotaan 24 tuntia vuorokaudessa.
AddSecure-turvaverkon avulla pystymme tarjoamaan asiakkaillemme lisäpalveluna etäkäyttö- ja tukipalveluita turvatun yhteyden avulla. Tässä tapauksessa otamme yhteyden turvaverkkoon ja pääsemme tekemään esimerkiksi diagnostiikkaa etänä. Etäkäyttö tapahtuu salatun yhteyden välityksellä.